PDR Boyasız Göçük Düzeltme Tarihçesi

PDR Boyasız Göçük Düzeltme Tarihçesi

Türkiye'de Boyasız Göçük Düzeltme olarak bilinen. Dünyada PDR kısaltmasıyla "Paintless Dent Removal" veya "Paintless Dent Repair" olarak adlandırılan bu sistem, Porsche, Ferrari ve Bentley gibi lüks popüler otomobil üreticilerinin 1930 yıllardan bu yana bu yöntemi kullandıkları bilinmekte. PDR kısaltmasında ki Dent kelimesi motor çarkının dişlisinden türetilmiştir.
Ana sayfa » PDR Boyasız Göçük Düzeltme Tarihçesi
1950 öncesi araba üretim sanayisi
1950 öncesi araba üretim sanayisi

PDR Boyasız göçük düzeltmenin temel avantajlarını göz önüne alındığında bu kadar popüler bir çözüm yöntemi olmasıda kaçınılmazdır.

Kısaca özetlemek gerekirse.
Boyanmadan aracınız tamir edilir.
Aracınızın orjinal durumunu korur.
Hızlı ve aynı günde onarım işlemi gerçekleştirilir.
Ekonomiktir (geleneksel yöntemlerle kıyaslandığında)
Küçük onarımlar evde ve işyerinde kendiniz yapabilirsiniz. Gerekli aletler ve tekniğe hakim olduğunuz sürece.

Dent-Repair-banner

Yıllardır üretici firmalar bu yöntemi kullandı.

İmalaçılar montaj esnasında araçlarda oluşan çukurları fark ettiğinde, bu kusurları gidermek için çelik çubuklar ve özel aydınlatma yardımı ile bu kusurları gideren PDR sistemini kefşettiler ve bu onların uzun yıllar sırrı olarak kaldı.

Bu yöntemi kullanan bir çok fabrika üretim sırasında oluşan göçük sorunlarını bu şekilde onarıp araçlarını satışa koymuştur.

Şimdi ise bu tekniği kullanan bir çok teknisyen kullanmaktadır. Her ne kadar bilinen bir yöntem olsada hasarın durumuna göre tecrübe ve sanatkar bir ustalık gerekitiriyor.

Floresan ve Monokok

Bu sayfadaki fotoğraflarda gördüğünüz tepegöz ışıkları (florasan) ile aracın yüzeyinde oluşan çukur yamukluk florasan yöntemi ile tüm kusurları algılamada kullanılıyordu. Bu yöntemin çıkışı 1937 li yıllardan tespit edildiğini gösteriyor.

monocoque-modern-car_design

Bu yıllardan günümüze kadar bir çok farklı yöntem kullanılarak PDR sistemi kullanılmaktadır.

Bir çok ülkede Monolok gövdeli araç iskeleti ile üretilmeye başlandı bu yeni araç sistemlerinde onarımda dış gövde onarımında PDR sistemi ile araçların olası bakımları daha kolaylaştı ve sayesinde bir çok araç orjinal parça ile uzun yıllar araçlarını kullanır oldu.

Floresan altında araç göçük kontrolü
1939 Floresan altında araç göçük kontrolü

Modern PDR'nin Kökenleri

Monolok gövde olmadan önce bir çok üretici saçları ve boyayı daha kalın kullanmak zorundaydı ve bundan dolayı PDR onarımında sorun yaratmaktaydı.

Eski dönemlerde kullanılan teknikler ile günümüzde ki monolok araçlarda kullanılan teknikler arasında yakın benzerlikler bulunmaktadır.

Ama eski araçların saç metal kalınlığı ile daha zor PDR onarımı işletilmektedir ve yeni modern araçlarda kullanılan ince çelik saçlar aksine günümüzde PDR boyasız göçük düzeltme de daha kullanışlı hale getirmiştir.

fiat_supermirafiori-dent-monolok-arac

ABD üreticileri tarafından başlatılan seri üretim monokok gövdeli araçların tarihi başlangıcı 1950'lerin sonundan günümüze kadar olduğu düşünülmekte, 1960'lı yıllardan günümüze ise Avrupa ve diğer ülkelerin seri üretim araçlar üretime geçmiştir.

Teknik

Boyasız göçük düzeltme çeşitli ekipmanlarla, öpücük diye tabir edilen ve diğer kullanılan demir çubuklarla göçük kısma arkadan masaj yöntemi ile arka taraftan ön dış tarafa doğru basınç yaparak uygulanır.

PDR yöntem'i küçük sorunları ve kusurları gidermek için bir çok teknisyen kullanışlı olmuştur. Gerçekten PDR'nin, orjinal boya yüzeyini korumak için en iyi yöntemdir.

Yayılan bu yöntem daha sonra inşaatçılarda ve daha sonra diğer fabrikalar ve montaj hatlarında başarılı denemeler yapıldıktan sonra, her üretici bu yöntemi kullanmaya başlamıştır ve onların saygın müşterilerine araçlar üretip, küçük darbe göçüklerini ve vurukları tamir etmeye başlamıştır.

monolok-arac-uretim-tarihi monolok-arac-uretim